De zorg staat voor grote uitdagingen: stijgende werkdruk, oplopende personeelstekorten en een groeiende zorgvraag. Hoe zorgen we dat we toch goede zorg blijven leveren én voldoende professionals blijven opleiden?
DUTCH (Digital United Training Concepts for Healthcare) is een innovatief programma gefinancierd vanuit het Nationaal Groeifonds. Samen met ziekenhuizen, opleidingsinstituten en het bedrijfsleven ontwikkelen we een nieuwe manier van leren en opleiden in de zorg. Centraal daarin staat simulatieonderwijs – digitaal, fysiek en met XR-technologie – als krachtige en flexibele aanvulling op het praktijkleren.
De beroepsgroep Radiodiagnostisch laboranten behoort tot de eerste drie beroepen waarop DUTCH zich richt. Ons werkveld speelt dus een hoofdrol in de ontwikkeling van deze nieuwe onderwijsvormen.
In deze interactieve sessie nemen we je mee in de wereld van simulatieonderwijs, het proces waar DUTCH in zit en willen we extra gaan inzoomen op de interprofessionele trainingen. Welke interprofessionele trainingen/ simulaties zijn relevant voor jullie praktijk? Welke training zou van grote toegevoegde waarde zijn? Wat is nodig in de praktijk om dit echt te laten landen in het werk?
Jouw ervaring en ideeën zijn onmisbaar! Doe mee en help mee de toekomst van opleiden in de radiologie vorm te geven.